LB07
Våren 2021!
2021-08-10 21:06

Hej!

Äntligen kom matcherna igång i avtrappningen av Covidpandemin. Tjejerna var starka, sugna och väl förberedda på matcher. I denna åldern skall man ej räkna mål men med handen på hjärtat så håller tjejerna bra koll på det själva, så det går åt lite tid att istället växla in samtalen på hur de spelar.

Vi spelade 10 matcher och spelmässigt var det riktigt kul att se tjejerna få utlopp för sitt instängda matchbehov. Det blev väldigt många "glädjeytteringar" framåt och massor av fint försvarsspel bakåt. De börjar även prata och pusha varandra på planen vilket ser oerhört vuxet ut. Oerhört imponerande att se att det inte alltid enbart är en spelare som dribblar hela tiden och skjuter på mål - utan hela laget LB07 F12 spelar, kämpar och stångas där många olika spelare får möjlighet att göra "glädjeytteringar" när de fått in bollen i motståndarens mål. En klar styrka för framtiden. Ser med spänning fram emot höstens matcher.

Ser även framemot att framåt höst/vinter att börja öva på 7-mannafotboll som vi skall spela nästa år. Ska bli riktigt kul att se när de tänder till på att alltid spela matcher med 7-mannamål och inte bara på träningen.

Nuuuu kör vi!!!!

// Ledarna F9 (Flickor 2012).

Veckans lag ! 2023-01-31 18:17
Våren 2021!2021-08-10 21:06