LB07
P13 B
De senaste matcherna
2017-02-02 12:58

Det har inte skrivits om de senaste matcherna sedan en tid. Vi har hunnit med tre stycken 7-manna matcher och vi har haft tre 5-manna lag på futsal-cup sedan sist. Vi kommer att ha ett fjärdelag i samma futsal-cup den 10:e februari. Vi hoppas kunna skriva något litet om alla matcher men ibland hinns det inte med.

Här kommer en uppdatering

Lilla Torg FC 15/1 bortamatch

En härlig match mot ett starkt Lilla Torg. Lilla Torg inledde starkast med ett rakt, hårt, renhårigt spel och fick in mål ganska snabbt. Vårt lag vaknade till efter någon minut och lyfte sitt spel mer och mer. Innan halvlek var vi ikapp spelmässigt, vi spelade lika hårt och renhårigt som våra motståndare. Inget av lagen fick speciellt lång tid med bollen och alla våra spelare visade upp en stor försvarsvilja över hela planen vilket gjorde att vi kom in i matchen. Vi pressades lika hårt av dem vid bollinnehav som de pressade oss och fick öva på att få till vår spelidé under press. Detta lyckades vi med ett par gånger under hård press och det var jättebra! Vi är glada att få möta så bra motstånd, det för oss framåt! Roligt var även att vi fick upp målvakterna högt på planen så vi kunde gå högt med backarna. Resultatmässigt var det Lilla Torg som gjorde målen men spelmässigt var vi med minst lika bra och hade någon passning mer per bollinnehav. Vi hade även minst fyra ramträffar och Lilla Torg hade en ramträff. Rättvis vinst till hammalaget men vi kunde legat närmare i målskillnad.

IFK Klagshamn 28/1 bortamatch

En välspelad bortamatch mot alltid duktiga IFK-Klagshamn. Vid förra mötet spelade vi bra och hade många passningar men förlora resultatmässigt med udda målet efter två Klagsahamnsmål från fasta situationer. Även denna dag gjorde Klagshamn två mål på fasta situationer igen, korrekt dömt straff och frispark. Fast vi vann tillslut med mer än udda målet. Vi var först på många bollar och när vi var först på boll eller vann boll så spelade vi runt den. Vi följde spelidén och den fungerade väl, bollen gick mellan alla lagdelar och vi vände spel från sida till sida. Alla spelare från målvakt till anfall var involverade.

Skanör Falsterbo 28/1 bortamatch

En jämn och bra match mot ett alltid välkomnande och bra värdlag. Matchen bjöd på chanser åt båda hållen där vi fick fler av våra chanser i mål än vad våra motståndare fick av sina chanser. I första halvlek kämpade alla på bra och vi försökte hitta rätt, kampviljan var hög! I halvlek gick vi igenom vad som fungerat och vad vi kunde försöka göra lite bättre. Alla spelare tog till sig av informationen i halvlek och vi gick ut igen och fick spelidén att sitta ett antal gånger, jättebra! Vi kom bättre ut på kanter och vågade släppa bollen både fram, bak och in i centrum på egen spelare. Bra spelad match!

29/1 Vellinge Cupen

Vi hade tre av fyra anmälda lag i spel denna söndag. Det märktes att vi inte tränat/spelat på hårt underlag med stum boll, bollen rullade fort på golvet och bollen var stummare vi vid tillslag och skott. Efter första matcherna så kände vi bollen lite bättre. Nyligen har vi haft genomgång på träning hur vi ska spela 5aside/Futsal och de i cupen spelade matcherna visade lite vad vi behöver slipa på. Vi behöver slipa lite på att ta oss hur en hög press. Vi har gått igenom två/tre sätt att ta sig ur en hög press på träning, mest i teori. Nu behöver vi våga öva oss på det vid riktiga matchtillfällen. Till största delen var alla matcher bra naturligtvis, riktigt bra matcher, vinster, oavgjorda och förluster. Vi lärde oss något av alla spelade matcher. Alla tre lagen visade på riktigt bra spel och mycket god inställning på planen. Tycker att våra lag tillsammans med något annat lag var de lagen som slog flest passningar, strålande!

Alla spelarna uppför sig väl när vi är ute på cup kommer bli goda föredömen för klubbens yngre spelare.

FORZA LB07 P09B!

Skåne Cupen2022-12-28 10:21