LB07
Registerutdrag ur belastningsregistret
För att kvalitetssäkra föreningen har LB07 valt:

Om du arbetar som någon typ av tränare, ledare inom föreningen, uppmanas du att begära ut ett registerutdrag från belastningsregistret.

Ett registerutdrag begärs av respektive ledare personligen. När man får det via posten så öppnar man inte brevet, utan ger det oöppnat till föreningen. Om kuvertet har öppnats betraktas det inte som ett giltigt utdrag och man uppmanas att inhämta ett nytt. Uppgifterna i registerutdraget kommer noteras och därefter lämnas utdraget åter till innehavaren. Föreningen kommer inte att spara utdraget någonstans. Vid vägran att uppvisa utdraget eller vid fall då det visar begångna brott inom aktuellt brottssegment avstängs personen ifråga som ledare/tränare i föreningen. Mer information hittar ni på polisen.se.

Blanketten ni ska använda hittar ni här >>>

Viktigt att veta!
LB07 har valt denna åtgärd för att skydda medlemmen/barnet/spelaren.

LB07