LB07
Fotboll
F12/11
LB07 F2009/2010

Välkomna till vårt mycket stora härliga fotbollsspelande gäng för flickor födda 2009 och 2010.

Vi tränar enligt följande vinter 2023/2024:

• Måndagar 17:30-19:00 konstgräs inomhus, Kunskapsporten
  • Tisdagar 18:30 - 20:00, konstgräs, Bunkeflo IP
  • Torsdagar 18:30 - 20:00, konstgräs, Bunkeflo IP

Generell information till föräldrar finns här --> Information till föräldrar

Vill du fortsätta din fotbollsresa med oss? Fyll i en intresseanmälan. Vi kommer sedan att ha provträningar 4 ggr/år för att se om vi passar för varandra.

Fantastiskt 2023
2023-11-07 14:21

Då har vi gjort resan genom 2023.

Dubbla mästare i Fortuna vintercup - både 2009 och 2010.

Två Seriesegrar i F14 Skåneserien och F15 Västra A blev det med stundtals fantastisk fotboll.

Tuffare men med bravur genomförd serie i den svåra F14 Sydvästra A där många fått utveckla sin fotboll mot svårt motstånd.

Cuper har vi genomfört både ute och inomhus med både sportsliga och sociala framgångar.

Kristianstad Arena Cup,Romelecupen, Viffecupen,Sölvesborg, Future Cup, Gothia, Halör Invitational för att nämna några.

Samtliga tjejer har någon gång deltagit och bidragit till lagets sammanhållning under säsongen vilket bådar gott för framtiden.

Vi ser fram emot att åka till Götteborg i November och det är glädjande att se att  nästan samtliga spelare valt att följa med. Det är ett tecken på att tjejerna trivs tillsammans och har kul.

Inför nästa säsong kommer vi att få en anställd tränare.

Peter,Andreas,Jonas och Sandra kommer fortsätta och hjälpa den nya tränaren.

Arndt fortsätter med sina målvaktstjejer.

Vill ge ett stort tack till Faruk för hans tid som Futsal tränare och senare som tränare för Sydvästra A.

Passar även på att tacka Maria har sedan en tid valt att kliva av efter många år som både ass. tränare och lagledare.

Vi ser fram emot en ny spännande fotbollsresa 2024 för våra fantastiska tjejer.

//Ledarna

Våren 2022 till handlingarna!
2022-06-20 09:23

Då är det dags att lägga vårsäsongen 2022 till handlingarna!

Sista träning innan sommaruppehållet är tisdag 21 juni. Vi startar upp ordinarie träning igen ungefär vid skolstart i augusti eller strax innan seriespelet börjar.

Det går fortfarande att anmäla sig till LB07 Fotbollscamp 2022 (8-12 augusti) på https://lb07.se/arrangemang/fotbollscamp/ om någon saknar fotbollen!

Hur har det gått under våren?

Träningar:
Vi har fortfarande en väldigt stor trupp, idag på 45 spelare och 6 ledare, som trängs på en liten yta. Genomsnittlig närvaro har varit sen årets början 47%, men vi har ofta varit över 30 personer på träning. Det kräver disciplin från spelarna att fokusera på själv träningen och det har varit lite si-och-så med det ibland. Toleransen för ofokus kommer att sänkas och om spelaren inte tycker att fotbollen är viktigast på träningen får hon gå hem istället.

Matcher:
3 lag har varit anmälda till seriespel för att så många som möjligt ska få speltid. Vår förväntan är att man ska spela match, när ledarna anser att man är redo för det. Vill man inte spela match får man söka sig till en annan klubb.

• F12 (2010) Sydvästra C3 (7-manna). En bra introduktion till matchspel och tjejerna slipper bli tacklade av mycket större tjejer. Det gick riktigt bra och till hösten blir det spel i B-serien.
  • F13 Sydvästra C3 (9-manna). En stark inledning med vinster med 15-1, 8-0, 9-1 kommer en liten dipp där vi får problem att få in bollen i mål. Laget gör ändå en stark säsong med 1 förlust, 1 oavgjord och resten vinster. Sammanlagt vinner vi serien på bättre målskillnad!
    Vad som inte var kul med denna serie var de långa resorna på fredagskvällar åt Tomelilla-hållet. Nästan alla blev sega av att sitta i bil länge, vilket också visade sig resultatmässigt.
  • F13 Sydvästra A. Inte det resultat vi hade önskat och svårt att få in bollen i mål. En känsla av bättre spel än vad tabellen visar.

Lagkassa:
Tack vare en insamling (6500 kr) och försäljning av produkter från Newbody (10 405 kr) står vi på plus ett tag framöver. Tusen tack till alla som stöttat och sålt!

Café:
Åter igen en smärre överraskning att lagets föräldrar ska stå i caféet på Brovallen, särskilt när vi var först ut på säsongen. Ett stort tack till Milla (Mollis mamma) som ställde upp och fixade in folk. Nästa gång skickar vi ut enligt lista och sen får ni (föräldrar) byta med varandra.

Ledare:
Idag är vi 6 ledare (Maria, Daniel, Sandra, Arndt) där Peter kom i november och vi lyckades även knyta till oss Jonas (Novas pappa) under senvåren. Markus (Katjas pappa) har dessutom hjälpt till med F12-matcherna. På sikt ser vi gärna fler ledare inom laget för att kunna skapa en träningsnivå till. Hör av dig om du är intresserad.

Sommarläxa:
Titta på EM!

Njut av sommaren och ledighet, så ses vi snart igen!

/Ledarna