LB07
Välkommen till F2012
Hej!
Välkommen till LB07 flickor 2012.

Vi är ett 30-tal tjejer som älskar fotboll och gemenskap. Vi tränar enligt följande fr.o.m. v.45 (2023):
  • Tisdagar 18:30 - 20:00: Utomhus på Brovallens konstgräsplaner i Bunkeflostrand.
  • Torsdagar 18:30 - 20:00: Utomhus på Brovallens konstgräsplaner i Bunkeflostrand

Med vänligt hälsning!

Ledarna! 2023-10-31.

LB07 -  Flickor 2012.
Veckans lag !
2023-01-31 18:17

Flickor födda 2012 är 31 spelare i truppen och 5 ledare. Just nu är det ett antal tjejer som testar med gruppen och förhoppningsvis är truppen lite större inom kort. Laget tränar två gånger i veckan i Bunkeflo och tränare för gruppen är Andreas Winsa, Daniel Fex, Michiel Messing, Peter Larsson och Thommy Persson.

Två frågor till ledaren Andreas:

Vad fokuserar ni på i träning och match?
– Största fokuset är att vi ska ha kul tillsammans. Vi övar på alla delar i spelet och även lite mer fysik nu så tjejerna orkar springa när det är en större plan.

Hur ser er säsong ut? Något ni ser fram emot extra mycket under året eller något ni redan gjort som ni vill lyfta fram?
– Vi har anmält två lag till seriespel och kommer även vara med i lite cuper är tanken. Nu närmst kommer Viffecupen i Vellinge. Vårt mål är att hitta en bra cup med övernattning i sommar så vi kan svetsa ihop gruppen ännu mer.

Läs på LB07.se

Våren 2021!
2021-08-10 21:06

Hej!

Äntligen kom matcherna igång i avtrappningen av Covidpandemin. Tjejerna var starka, sugna och väl förberedda på matcher. I denna åldern skall man ej räkna mål men med handen på hjärtat så håller tjejerna bra koll på det själva, så det går åt lite tid att istället växla in samtalen på hur de spelar.

Vi spelade 10 matcher och spelmässigt var det riktigt kul att se tjejerna få utlopp för sitt instängda matchbehov. Det blev väldigt många "glädjeytteringar" framåt och massor av fint försvarsspel bakåt. De börjar även prata och pusha varandra på planen vilket ser oerhört vuxet ut. Oerhört imponerande att se att det inte alltid enbart är en spelare som dribblar hela tiden och skjuter på mål - utan hela laget LB07 F12 spelar, kämpar och stångas där många olika spelare får möjlighet att göra "glädjeytteringar" när de fått in bollen i motståndarens mål. En klar styrka för framtiden. Ser med spänning fram emot höstens matcher.

Ser även framemot att framåt höst/vinter att börja öva på 7-mannafotboll som vi skall spela nästa år. Ska bli riktigt kul att se när de tänder till på att alltid spela matcher med 7-mannamål och inte bara på träningen.

Nuuuu kör vi!!!!

// Ledarna F9 (Flickor 2012).

Våren 2020
2020-06-23 11:24

Då har vi spelat klart träningsmatcherna under våren 2020. Det blev väldigt många fina matcher där vi spelade mot:

BK Höllviken (hemma & borta) - 2011/12

FC Staffanstorp (hemma & borta) - 2012

Hyllie IK (borta & hemma) - 2012

FC Rosengård (hemma) - 2012

Borgeby (borta & hemma) - 2012

Trelleborg (borta) – 2012

FC Rosengård (borta) – 2012

GIF Nike (borta) - 2012

Alla tjejer har fått möjlighet att spela, och i varje träningsmatch har varje lag spelat 2 matcher, så det har blivit otroligt mycket speltid vilket uppskattades av tjejerna. Vi tycker att tjejerna varit väldigt duktiga och hatt mycket roligt tillsammans !.

För några har dessa matcher varit första gången och för andra ytterligare roligt umgänge med kompisar och möjlighet för utveckla sitt spel, och använda det som man har lärt på träningar.

Våra tjejer födda 2011 kör vidare med seriespel medans tjejer födda 2012 kommer spela sammandrag matcher under hösten 2020.

Önskar alla en fin sommar !

Lägger till lite foto som ni kan titta på under fliken “bildgalleri”.

/Ledarna